22 Kasım 2015 Pazar

Tükürük İçin Önsöz

Bu kez kapıyı açmayı umuyorum.

Her şey o en temel anda başladı.
Ve o ana geri dönme amacıyla devam ediyor. Artık birçok insanın bu cümlelerden bir şey anladığını biliyorum. Ama anlamın bir o kadar da doğası gereği zor olduğunu.. Yalnızca bize ayrılan zamanlar içinde, kendi evimizde; var oluşumuzda, bu aşamaya gelene kadar yaşamın bir çok keresinde kaybeden ve sonra yeniden bulan insanların kalbindeki umudu canlandırabilmek ve hepimiz için artık öğrendiğimiz kadarıyla, ortak olduğuna emin olduğumuz bu konuları hep beraber konuşabilmek ve orada bir yerde saklananları, acıları, dargınlıkları ve unutkanlığı kabul etmek ve çözüme çağırmak ve tüm dünyayı saracak o ateşin kıvılcımını çakabilmek amacıyla yazıyorum.
Bu kitap insanın hayata olan özlemlerini ve tutkularını, insana özgü olan o kapılardan geçirerek büyüttüğü ve artık sahiden dünyanın sadece ona ait olmadığını kavradığı ham meyvenin olgunlaşma evresinde ihtiyaç duyduğu "yaşam özünü" kutsamak ve yükseltmek için yazılıyor. Şimdi kendi yaşam yolculuğumda akan onlarca zamanın ve olayın içinden en canlı ve en sıcak olan arzuları derlediğim ve ne demek istediğimi cümlelerin gelişinden anlayan tüm bilge insanları ortaklaşmaya çağırdığım bir kitaba başlıyorum.
Tüm koşullar beni buraya çıkardı ve inanıyorum ki, ben ben de değilim. -Ve şükürler olsun ki, anlatmak ve anlatamadan tatmin olmak arasında geçirdiğim o çalkantılı gidiş gelişlerime bir anlam kazandıracağım- Bu yazıyla beraber kendinde tohumun tadını bulan herkesi anlatmaya ve kendini; kendimizle beraber tüm insanlığı var olmaya davet edeceğim.

Öfkeden, öc almaktan, hırstan, politikadan, siyasetten, iyi yüzlülükten ve kederden geçen ruhum; hepsiyle yüzleşti ve yüzleşiyor. Duygularımın, eylemlerimin ve bana ayrılan bu süreyi geçiriş tarzımın sorumluluğunu aldım ve "insana özel olan ve kutsala özel olan" olarak parçalara bölerek algılayabildiğim yaşamımın, tüm dünyayı, her günü, her saati ve her anı parçalara ayıran ve asla tamamlandığını hissetmemen için her şeyi yapmaya çalışan insanoğlunun lanetinden arındırmak için harekete geçtiğime şahit olmak beni gerçekten onurlandırdı. İşte bu noktada yazıyorum; geriye kalan her şey, buraya yeniden gelebilmek içindir.

Şimdi bizi dinleyin, biz yeni nesiliz, yüzyıllık duvarlarımızı parçalamaya ve atalarımızın izini sürmeye geliyoruz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana Yazın!

Ad

E-posta *

Mesaj *